Revision og rådgivning af opholdssteder og botilbud  

Specialviden og kompetencer i din branche

Med mere end 20 års erfaring med rådgivning og revision af opholdssteder og botilbud i bagagen, har vi stor ekspertise på området. 

Vi er et bredt team af revisorer, som i samarbejde varetager alle de rådgivnings-, revisions- og regnskabsmæssige opgaver som opholdssteder og botilbud berøres af. Vi ved hvilken udvikling der har været inden for området med et tilsyn og opdragsgiver der igennem de seneste 10 – 15 år er gået fra amtsregi til kommunalregi for at ende med at være styret fra et af de 5 regionscentre i dag. 

Denne udvikling har medført væsentlige ændringer i den måde vores regnskaber er sat sammen på i dag, og ikke mindst de indberetninger der skal foretages til tilbudsportalen. En udvikling der stiller store krav til os som jeres rådgivere, men også til ledelsen for de enkelte opholdssteder og botilbud. 

Revisor med stor erfaring og viden om opholdssteder

I forbindelse med revision af opholdssted, kan vi tilbyde vores assistance og rådgivning inden for en lang række områder, herunder:

  • Rådgivning ved etablering af opholdssteder, botilbud, interne skoler, projekter mv. 
  • Bogholderimæssig assistance og vejledning i forbindelse med etablering af institutionens bogholderi. 
  • Vejledning vedrørende den løbende økonomistyring og bedre anvendelse af institutionens ressourcer 
  • Udarbejdelse og indrapportering af årsrapporten og tilhørende nøgletal til Tilbudsportalen. 
  • Rådgivning i forbindelse med nye investeringer 
  • Rådgivning i forbindelse med optagelse og omlægning af realkredit- og banklån. 
  • Rådgivning og sparring i forbindelse med udarbejdelse af/indgåelse af kontrakter. 
  • Varetagelse af kontrakt til socialtilsynet i forbindelse med ændring af godkendelsesgrundlaget 
  • Rådgivning ved sammenlægning og ophør af opholdssteder og botilbud 
  • Rådgivning ved omdannelse af privat tilbud til institution i fonds regi. 
  • Deltagelse i bestyrelsesmøder, møde med pengeinstitut og kreditforening samt tilsyn 
  • Budgetudarbejdelse og indberetning heraf til Tilbudsportalen 

Tilstedeværelse 
At vi er mange opholdssteders første valg inden for rådgivning, revision og regnskabsudarbejdelse tilskriver vi vores tilstedeværelse. Vi vægter menneskelige relationer højt – den nære kontakt og tillidsskabende kommunikation er vigtig for os. 

Nærhed
Vi prioriterer nærheden til vores kunder – vi tager gerne kontoret under armen og udfører en stor del af opgaverne ude hos Jer, uanset hvor i er beliggende. Det ser vores kunder som en stor gevinst, da det medfører: 

  • Indblik i institutionens dagligdag 
  • Personlig kontakt og gensidig tillid 
  • Åben kommunikation 

Kom i kontakt med en specialist

Vi er et bredt team af revisorer, som i samarbejde varetager alle de rådgivnings-, revisions- og regnskabsmæssige opgaver som opholdssteder og botilbud berøres af.

Vi er klar til en uforpligtende drøftelse af jeres udfordringer – kontakt derfor BRANDT revision & rådgivning.

Kom i kontakt med en specialist

Nærværende og personlig service – lokalt, nationalt og internationalt

 

Visionær, Innovativ og altid tilgængelig

 

Værdiskabende rådgivning – Sammen udvikler vi din virksomhed

Er der andre opgaver vi kan hjælpe dig med at løfte? Du kan her se et udvalg af de ydelser og services vi kan tilbyde:

Bogføring, løn og administration

Vil du gerne bruge tiden, hvor du er bedst, kan du trygt overlade bogføring, løn og administration hos BRANDT revision & rådgivning.

Vi hjælper dig gerne i den skalering, du har behov for med fleksible løsninger. Det betyder bl.a., at vi kan udføre opgaven hos BRANDT eller ude hos dig.

Læs mere under Erhvervsservice

Revision og regnskab

Skal din virksomhed have lavet revision eller hjælp til udarbejdelse af regnskabet, står BRANDT revision & rådgivning altid klar til at give et uforpligtende tilbud på opgaven.

Vi hjælper med at skabe kontrol og overblik over din virksomheds økonomi.

Læs mere under Revision & regnskab

Skat, moms og afgifter

Skat, moms og afgifter kan være en kompliceret sag, og derfor hjælper BRANDT revision & rådgivning gerne med rådgivning og uddybende forklaringer af de mange regler, og hvilken påvirkning de har for din virksomhed.

Vi er eksperter i skat, moms og afgifter og kan derfor altid hjælpe din virksomhed med at være optimeret i forhold til gældende regler.

Læs mere under Skat og moms

Læs mere om Skatterådgivning

Ejerskifte - herunder generationsskifte

Står du over for et ejerskifte eller generationsskifte, er det en god ide at være ude i rigtig god tid med planlægningen af salget eller købet af virksomheden. Der vil være mange følelser involveret i processen, og det er derfor ekstremt vigtigt med en plan, der giver processen gennemsigtighed, og struktur der giver dig overblikket.

Vi har stor erfaring i at hjælpe med ejerskifte, uanset om det er til et familiemedlem, medarbejder eller tredjepart.

Du kan læse mere om Ejerskifte – herunder generationsskifte

Du kan hente vores publikation under Generationsskifte og skat

IT & digitalisering

Digitaliseringen har taget fart, og det er derfor en stor faktor i de fleste virksomheders drift og planlægning.

Hos BRANDT revision & rådgivning, hjælper vi med effektiveringen af jeres økonomistyring i samarbejde med Revi-IT, der er specialister inden for IT-rådgivning.

Læs mere om vores IT-rådgivning

Økonomisystem

På baggrund af gennemgangen af jeres eksisterende systemer, rådgiver vi jer om, hvordan I kan optimere jeres processer og rutiner.

Vores revisorer og IT-afdelingen har stor erfaring med forskellige økonomisystemer. Om systemet hedder Dinero, e-conomics, Uniconta eller Business Central har vi bred kendskab til alle løsninger og kan hjælpe dig og din virksomhed.

Vi anbefaler selv Business Central, som du kan få via vores Brandt365-løsning.

Du kan læse mere om Brandt365 her

Selskabsstruktur

Du kan med fordel tilrettelægge din virksomhed i selskabsstruktur, eller som personlig virksomhed afhængig af din virksomhed nu og fremadrettet. Vi har mange års erfaring med at rådgive virksomheder både økonomisk og juridisk, når det gælder selskabsstruktur.

Den rigtige sammensætning kan bl.a. have betydning for indtjeningsmuligheder både på kort og lang sigt. Det gælder også for dig, der har været virksomhedsejer i en længere periode, hvor du måske ikke har den optimale konstruktion fra start eller efter din virksomhed har vækstet. 

Du kan læse om Selskabsstruktur her

Du kan læse om Personlig virksomhed her

Tilfredse kunder 

Erfaringen viser, at vores kunder bliver hos os i lang tid, nogen har været med os helt fra starten. Det er vi stolte af – og vi har plads til flere. 

Vi er klar til en uforpligtende drøftelse af jeres udfordringer og ønsker  

Kontakt os gerne

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtag nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder automatisk fremadrettet.